Telefon +45 70 70 74 70
Nyheder
Hyland overtager Lexmark’s Perceptive
Læs mere
OnBase Community Live 2017
Læs mere
Region Syddanmark indkøber Befordring by Nobly
Læs mere
Vi står altid klar til at besvare dine spørgsmål på telefon +45 70 70 74 70 Kontakt os
OUH, Ankomst by Nobly

Ankomst by Nobly hjælper patienten godt på vej på OUH

En informativ og tryg modtagelse af patienterne samt frigivelse af betragtelige personaleressourcer i sekretærgruppen er blandt de største fordele som OUHs afdelinger D og E høster af systemet Ankomst by Nobly. Systemet er nu indkøbt til alle OUHs kliniske afdelinger.

OUHs erklærede, primære fokus er "Patienten Først". Denne målsætning kan de nu til fulde leve op til på Gynækologisk Obstetrisk Afdeling D og Øjenafdeling E, OUH Odense. 

Tidligere lægesekretær på afdeling E, Helle Eriksen fortæller: "Tidligere havde vi 3 sekretærer siddende til at tage imod patienterne, som ofte stod i lang kø for at blive registreret eller guidet videre. Det gav mange unødige skridt for patienten, når de gik langt ind i afdelingen for at henvende sig til en sekretær, som typisk  sendte dem tilbage til indgangen for at scanne deres sundhedskort, inden de kom tilbage igen for at spørge, hvor de skulle sætte sig. Det udgjorde en flaskehals, og var i bund og grund spild af personaleressourcer og ikke mindst af patienternes tid og kræfter."

Der blev derfor nedsat en arbejdsgruppe, som skulle se på mulighederne for at spare personaleressourcer og give en bedre modtagelse af patienterne. I denne proces blev Nobly valgt som leverandør og samarbejdspartner med systemet Ankomst by Nobly.

Projektleder i CIMT, Eva Lund var med fra starten af processen: "Andre systemer til elektronisk, selvbetjent ankomstregistrering led under den svaghed, at de ikke kunne "fange" de bookinger, der allerede var foretaget. Alle eksisterende bookinger skulle derfor indtastes manuelt, hvilket var spild af tid, som kunne bruges på vigtigere opgaver. Ankomst by Nobly tilpasser sig til vores systemer og til EPJ, og ikke omvendt", fortæller Eva Lund og fortsætter: "Ankomst by Nobly laver bl.a. en automatisk registrering i EPJ når patienten scanner sit sundhedskort. Det er normalt en manuel sekretæropgave, som er en forudsætning for at klinikerne kan gå i gang med deres opgaver, og ikke indkalder udeblevne patienter forgæves. Den automatiske registrering er en kæmpe fordel for os, og vi har sparet mange sekretærressourcer på afdelingerne. Nobly har generelt en rigtig god forståelse for, hvad der sker på sygehuset. De lytter og snakker med både sekretærer og klinikere, og omsætter det til funktionelle systemer. De er bare lynhurtige til at fange de små ting i vores dialog, og tænkte vores ønsker videre til noget konkret," fortæller Eva Lund om samarbejdet med Nobly.

Efter Ankomst by Nobly blev implementeret på OUHs afdeling E, sidder der nu kun 1 sekretær (mod tidligere 3) og tager imod patienterne, og køen er væk. Patienterne bliver ved indgangen modtaget af en skærm, som er tydeligt markeret med informativ folie. Her scanner patienten selv sit sundhedskort, og bliver med det samme mødt af personlige velkomstoplysninger og anvisninger, som er tilpasset patienten og den aktuelle afdeling.

Ankomst by Nobly er designet til at kunne håndtere flere forskellige afsnit og funktioner på samme skærm, og give forskellige individuelle anvisninger og beskeder til patienterne, alt efter hvilken booking patienten er oprettet i.
"Andre lignende systemer kan ikke generere individuelle beskeder, hvilket ofte betyder at patienten kommer i tvivl, om han er registreret, og derfor alligevel henvender sig til en sekretær for at være helt sikker. Det oplever vi ikke med Ankomst by Nobly," fortæller Helle Eriksen og konkluderer:

"Vores patienter bliver modtaget hurtigere i dag, og slipper for mange unødige skridt og for at stå i kø ved sekretærskranken, blot for at blive anvist på plads. Patienterne føler sig velkomne ved skærmen med deres navn og personlige anvisninger på, og de fleste er jo i forvejen fortrolige med at scanne deres sundhedskort hos egen læge. I kombination med et andet system fra Nobly; Befordring by Nobly, som er en meget brugervenlig og effektiv elektronisk ansøgning om befordringsgodtgørelse, har vi fjernet den flaskehals, der tidligere herskede ved sekretærskranken."

Book et møde

Vi er stolte over vores referencer
Region Syddanmark
Region Hovedstaden
Toyota
Alex Andersen