Telefon +45 70 70 74 70
Nyheder
Nobly åbner afdeling i Sverige
Læs mere
Ny case: Alka Forsikring
Læs mere
Krav om kryptering af mails - undgå bøder!
Læs mere
Vi står altid klar til at besvare dine spørgsmål på telefon +45 70 70 74 70 Kontakt os
OUH, Befordring by Nobly

Befordring by Nobly har digitaliseret tung arbejdsgang på OUH

Effektiv digitalisering af patientens ansøgning om befordringsgodtgørelse har reduceret det administrative tidsforbrug på opgaven med 80% på OUHs afdelinger D og E.

Patienters ansøgning om befordringsgodtgørelse har traditionelt set altid været en meget ressourcekrævende proces. Patienten skal henvende sig til en sekretær for at få udleveret en papirformular, og ofte også have hjælp til at udfylde den. Herefter skal den igennem adskillige  manuelle administrative instanser, inden godtgørelsen går til udbetaling hos patienten op til 10 uger senere.

 "Vi havde længe manglet et system til at håndtere processen, og jeg havde banket på rigtigt mange døre," fortæller Helle Eriksen, tidligere ledende lægesekretær på OUHs afdeling E. "Det var en sindssygt tung arbejdsgang, som beslaglagde uhensigtsmæssigt mange personaleressourcer, og desuden var en evig kilde til flaskehalsproblemer og kø for patienterne. Det var ikke godt nok."

Løsningen blev Befordring by Nobly; et program hvor patienten på en skærm udfylder en elektronisk ansøgning om befordringsgodtgørelse. Systemet udregner selv antal kilometer baseret på patientens adresseoplysninger, og ansøgningen sendes elektronisk til de afdelinger, der administrerer ansøgningerne.

Projektleder i CIMT, Eva Lund fortæller: "Med Befordring by Nobly er en masse arbejdsgange gjort digitale, og sagsbehandlingstiden er faldet fra ca. 10 uger til 2 dage. Det er mærkbart! Patienten møder ved ankomsten til afdelingen en skærm, som er meget brugervenligt designet. Patienten kan i langt de fleste tilfælde selv udfylde formularen på cirka et halvt minut, og uden hjælp fra sekretæren. Det har fjernet kødannelser og sparet os 80% personaleressourcer på dette område. Med over 200.000 befordringsansøgninger om året har det haft virkelig stor betydning. Samtidigt har vi mulighed for at føre statistik på pengestrømmen, og den mulighed har vi ikke tidligere haft."

Som lægesekretær har Helle Eriksen oplevet forandringen på tæt hold i hverdagen på OUHs afdeling E: "Vores oplevelse er, at det er et meget brugervenligt og intuitivt system. Tit er det ældre eller dårlige patienter, som skal bruge det. De er glade for at slippe for at stå i kø, men i stedet får overstået processen hurtigt og kan sætte sig. Hvis jeg er ude på en anden afdeling, som endnu ikke har fået implementeret Befordring by Nobly, bliver jeg virkelig mindet om, hvilken omstændelig arbejdsgang vi er sluppet af med."

Book et møde

Vi er stolte over vores referencer
Alka
Visma Collectors
Region Syddanmark
Region Hovedstaden