Telefon +45 30 54 21 54
Vi står alltid redo att besvara dina frågor på telefon
07.01.2020

Information, Aarhus den 7 januari 2020

Nobly – Nordens ledande leverantör av ECM-plattformen OnBase by Hyland, strömlinjeformar verksamheten och säljer sina egenutvecklade produkter för att till 100 % fokusera på kärnverksamheten.

Gemensamt beslut
Nobly säljer sina egenutvecklade IT-produkter för vårdsektorn till Trifork. Produkterna RoOS, Ankomst och Befordring kommer därmed att stärka Triforks portfölj av lösningar inom IT-produkter för vårdsektorn med nya, välbeprövade och värdeskapande produkter.

Nobly har utvecklat produkterna i ett nära samspel med de danska regionerna, och vi är stolta över att vi med de här produkterna har bidragit till att effektivisera tunga arbetsrutiner och frigöra mer resurser till vården. Personalen får större överblick, slipper administrativa bördor och får därmed mer tid för patienterna.

Trifork tar över den fortsatta utvecklingen av produkterna och har stora ambitioner för att dels bredda produkterna till fler kunder, dels vidareutveckla produkterna med nya funktionsområden.

För både Trifork och Nobly är det viktigt med ett starkt fokus på kunderna. Framför allt i överlämningsprocessen, när Trifork nu övertar kundansvar, drift och vidareutveckling av produkterna. Övertagandet gäller från den 15 januari 2020, medan själva överlämningen och relationsuppbyggnaden sker i ett nära samarbete mellan Trifork och Nobly under det första halvåret 2020.

”När Nobly kontaktade oss, var beslutet inte svårt. Produkterna passar vårt strategiska fokus om att leverera ännu fler lösningar ända fram till klinikerna. Vi ser fram emot att sätta igång relationsuppbyggnaden och lära känna kunderna”, säger Karen Skjerbæk Jørgensen, Vice President, Trifork Healthcare.

Den rätta familjen
Det var flera internationella bolag som var intresserade av att köpa de här produkterna från Nobly. När valet föll på Trifork, berodde det bland annat på att Nobly betraktar Trifork som ett företag med samma värderingar som de själva har, och som redan är känd som en seriös, ambitiös och förtroendeingivande leverantör och samarbetspartner på den danska marknaden för IT-produkter för vårdsektorn.

”Vi ville att våra IT-produkter för vårdsektorn skulle hitta hem till rätt familj, och det vet vi att Trifork är. De har gett oss den trygghet som vi kan föra vidare till kunderna”, säger Morten Have, affärsutvecklingsdirektör på Nobly.

Om Trifork Healthcare
Med lösningar som bland annat Fælles Medicin Kort (FMK), Beslutningsstøtte och Min Læge, är Trifork Healthcare redan en viktig aktör inom IT-produkter för vårdsektorn i Danmark.

Trifork grundades 1996 i Danmark och är ett europeiskt programutvecklingsföretag. Fokus ligger på att inspirera och utmana kundernas digitala agenda med den senaste tekniken och metoderna via konferenser, workshops och genom att involvera användarna. Trifork vill förändra världen genom att utveckla intelligenta, verksamhetskritiska programvarulösningar som gör användarnas vardag bättre och enklare.

Utöver Healthcare fokuserar Trifork på Fintech, Smart Building, Cloud Operation, Smart Enterprise och Cyber Protection. Företaget har 700 medarbetare och 45 kontor i tio länder.

Om Nobly
Nobly är ett nordiskt IT-konsultföretag inriktat på digitalisering av arbetsprocesser. Nobly vill med avyttringen fokusera på kärnverksamheten – att leverera skräddarsydda lösningar som utgår ifrån den enskilda kundens digitala utmaningar. Nobly är certifierad och strategisk partner, och Europas största utvecklare av Content Service-lösningen OnBase från Hyland Software.

För mer information, kontakta:
Morten Have, affärsutvecklingsdirektör på Nobly
E-post: mh@nobly.dk